Smoothie Bowl – zdravá a rychlá snídaně

Smoothie ke snídani jsem si oblíbila už dávno. Přijde mi to praktický a navíc mi moc chutná. Jak jsem již psala, rána u nás doma bývají dost hektická. Vypravit 4 děti a 2 pejsky… co vám mám povídat,  je to boj s každou minutou. Často se mi stane, že make-up řeším až po příjezdu do kanceláře nebo v koloně cestou na schůzku 🙂 A stejně to mám s mojí snídaní.  Když se stihnu  nasnídat doma, nechám si moje smoothie hustší. Tipů na to, jak krásně nazdobit tzn. Smoothie Bowl nebo-li Smoothie misku, je plný internet. Skoro se mi chce nazvat ji Snídaní 21. století. No a když se nestihnu najíst doma, přiliju víc kokosového mléka, přehodím víčko od lahve a vypiju v autě, když vezu děti do školy. Za mě geniální! 🙂

 

Ovoce je zdravé, nebo ne?

Nesnídám ale  smoothie pouze z ovoce, jak si každý asi představí. To by bylo moc cukru najdenou a žádné bílkoviny nebo tuky. Spousta mých klientů se mylně domnívala, že ovoce se může jíst v neomezeném množství. Je přece zdravé, nebo ne? Ano, zdravé ovoce je a dokonce velmi zdravé. V ovoci nalezneme celý komplex vitamínů, minerálních látek i vlákniny.  Z vitamínů je nejdůležitější asi vitamín C, ale i betakoren (provitamín A) a vitamíny skupiny B. Z minerálů zejména draslík, hořčík a železo. V ovoci je i  velké množství antioxidantů. Ale pozor! Také obrovské množsví cukru nebo-li fruktózy. A pokud sníme víc než spálíme, ukládá se do tukových zásob stejně jako kterýkoliv jiný sacharid.

Nedovedla bych spočítat, kolikrát jsem od svých klientek slyšela, že už nevečeří a přece nehubnou… “Já už večer nic nejím, naloupu si misku pomerančů k televizi a to mi úplně stačí” nebo dokonce “hroznového vína, toho bych mohla sníst i kilo”

Aha! A jsme u toho, doslova cukrová kalorická bomba!

Moje smoothie

Dneska Vám dám tip na smoothie, jak chutná mně. Ale fantazii se meze nekladou a určitě si každý najdete svůj oblíbený způsob.

Do mého snídaňového smoothie používám jako základ kokosové mléko a avokádo – zdroj kvalitního tuku.

Pak přisypu proteinový prášek buď s příchutí nebo bez, abych měla bílkoviny.

A potom teprve dojde řada na ovoce. Ale naučila jsem se jíst pouze to málo sladké. Ideální jsou jahody, borůvky a maliny. Mango,které  mám moc ráda,  přidávám občas a  jen kousek. Množství všeho ovoce  by se mělo vejít  dlaně.

A pak přisypu semínka, někdy lněná, jindy chia. A protože miluju skořici, nesmí chybět ani v mém smoothie.

Vše umixuji a je to!

Záležitost na 5 minut a přitom tolik egergie na celé dopoledne. Bez lepku, bez laktózy a s omezeným množstvím cukru.

A nezapomeňte hezky naservírovat, jíme přece i očima 🙂 Hezké ráno = hezký celý den!

Napište mi na napis@ketomartina.cz , jak si připravujete vaše snídaňové smoothie  nebo co nejraději snídáte vy, budu se moc těšit 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *